Fredag

På något vis är det så himla skönt att det är fredag. men samtidigt blir stressen mer och mer då jag ännu inte läst de tre böckerna som jag borde till på tisdag då det är skola igen. Japp jag går i skola igen och denna gång är det en kurs i språkundervisning i förskolan. Denna gång läser jag språkundervisning i förskolan och det är för att det  nu är så modernt att alla barns språk utvecklas via att vi som pedagoger använder tecken som stöd. Jag tror att det finns så många andra möjligheter och vi måste kunna och veta om de olika sakerna eller metoderna som finns. Tecken är superbra för de som alltid får tecken alltid, medans jag tror att de som kanske bara får det på förskolan 3 - 5 timmar om dagen inte kanske gynnas av det. Det kan även vara så att många barn hjälps av att se verkliga bilder eller att via sagor. Varje barn är inviduellt och därför måste vi ha olika kunskaper till varje barn. 
Oj nu hamnade jag in på en helt annan sak än vad jag hade tänkt. 
 
Jag blev så glad när Norrköpings kommun och de som bloggar om naturvetenskap har hittat vår artiken som vi skrivit och länkat till den (den kan läsas här) . Det är så kul att bli omskriven. I veckan hade jag också lönesamtal och det är bland det svåraste som finns. Jag är så himla självkritisk och har så svårt att se vad jag gör bra då jag bara gör mitt jobb. Men som tur är så har jag en chef som berättar för mig att jag inte ska vara så kritisk och hård mot mig själv. 
 
Idag har jag gjort en ny variant av potatis i ugn. jag skalade (eller det var mannen som fixade jag bara sa till om hur jag ville had et gjort) potatis och tog sedan fram klyftdelaren och delande men inte inte helt igenom.ställde dem på en plåt med lite olja och in i ungen i c 40minuter. till detta blev det lövbiff och en god grönpepparsår. 
 
Nu tar jag helg och pluggar hela helgen förutom ringträningen i morgon. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0