Skoldag

Idag var det dags för skoldag. Eftersom tiden blev lite ändrad i sista stund så tog jag en tidigare buss till campus. Som vanligt ska det alltid strula för även om jag hade aktiverat mitt snygga liukort så gick det inte på campusbussen men chaffören såg att jag hade rätt och fick åka med. Vi samlades och det var några nya sen förra gången. Med ryggsäck på ryggen och skapligt varma kläder laddade vi för en utedag. Eftersom det hade kommit lite snö och var ganska blött så gick vi till Valla området och var i lekparken/skogsdungen och började lektionerna. Det var väldigt bra med teori blandat med praktik och övningar. 
 
Vi tände en eld och höll den levande hela dagen och den värmde händerna gott flera gånger. Att äta varm lunch ute smakade extra gott idag och det varma kaffet var ju supergott. 
 
När dagen var slut så var jag jätteglad att jag åkte buss hem så jag kunde reflektera lite vad dagen hade att lära. Det var kanske inte så mycket nytt men lite mer olika sett att tänka och hur man kan plocka ut sagor mer i den vanliga leken och hur många bra tips som helst. 
 
Nu väntar en varm och god ärtsoppa och ett varmt bad för attans vad jag fryser nu när jag kommit in. Men i morgon tar vi en ny dag och då ska jag itne glömma termobyxorna och mössan. 
 
Snart säger jag väl godnatt....... 

Bilden är inte från idag utan från en av de älsta ekarna i Östergötland. Den är visst 400 år. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0